Hippo Tours CSS Sprite

Träningsprogram inför ridresan

Träningsprogram

För att få ut mesta möjliga av ridsemestern är det viktigt att vara form. Har man inte möjlighet att träna på allra bästa vis nämligen genom att rida, rida och åter rida, så är styrketränig det näst bästa sättet att förbereda sig på. Vi har tagit fram ett program som precis tar fatt i de muskelgrupper som är viktiga under ridning.
Man kan börja gradvis, helst minst fyra veckor före ridsemestern. Starta med att göra övningarna 1 X vardera och öka sedan antalet. Försök att göra övningarna varannan dag eller minst 2 ggr per vecka. Så klart hjälper all annan form av fysisk aktivitet också kroppen i rätt riktning, här föreslår vi cykelturer i naturen eller alternativt spinning.

Se träningsprogram

Om ridresor

Ridresan ska vara ett nöje och en positiv upplevelse
Var realistisk när du bedömer din ridnivå, erfarenhet och fysiska form
Välj en resa som passar din nivå – på så sätt får du mest ut av resan

Läs mer »

Ridvana

1: Nybörjare.
2: Oerfarna och lätt vana ryttare.
3: Vana ryttare.
4: Bra ryttare.
5: Erfarna ryttare

Läs mer »

Planera din resa

För oss är det viktigt att din ridresa blir en succé och en härlig upplevelse.
Därför lägger vi ned stor omsorg vid bokningen av resan så att vi är helt säkra på att ridcentret motsvarar dina krav och önskemål.

Läs mer »