Hippo Tours CSS Sprite

Ridresor till Kroatien
Trail i Plitvice
Turfakta

Plitvice trail - turfakta

Turens längd:

En vecka med 6 dagar till häst, 7 nätter.

Boende:

Vi tillbringar 3 nätter i enkla rum med delat badrum på ranchen.
Under trailen har vi följande boendealternativ:
Måndag: Bekvämt pensionat med enkel-, dubbel- eller trebäddsrum & varmt dusch
Tisdag: Camping på den traditionella gården i en hölada, ingen toalett eller dusch. Alternativ: Hotell med dubbelrum i närliggande by (extra kostnad)
Onsdag: Pensionat med enkel-, dubbel- eller trebäddsrum och varmdusch
Torsdag: Litet hotell med enkel-, dubbel- eller trebäddsrum och varm dusch

Lägerlivet är rustikt, men mysigt och alltid nylagad mat eller grill.

Pension:

Alla måltider och all dryck (ej alkoholhaltiga) till maden ingår. 

Valuta:

Valutaen i Kroatien är Euro

Ridning:

Långritt i varierad terräng. Det är bra tempo på turen med många fina galopper. En av dagarna, om vädret tillåter, finns det möjligheter att bada med hästarna

Hästar:

Vi rider på vältränade Angloaraber, fullblodshästar och kroatiska varmblodshästar. Hästarna är pålitliga, säkra på foten och energiska och arbetsvilliga.

Ridvana:

minst 4. Du ska klara av att vara i sadeln i 4-6 timmar varje dag. Du ska ha tidigare erfarenhet av långritter och känna dig bekväm med de tre gångarterna. En fördel att tycka om snabba och långa galopper.
Du måste också vara i bra form, vid brant terräng kommer du att bli ombedd att promenera med din häst.

Grupp och guide:

Vi är min 3 och max 8 ryttare med engelsktalande guide. Vid färre bokade än 3 gäster kan vi gå ut med en mindre grupp för ett small group tillägg. Åldersgränser: 16 år, 12 år i sällskap av vuxen..Max. vikt 85 kg.

Bagage:

Det finns sadelväskor, som du kan lägga dina dagliga förnödenheter i. Bagaget transporteras med fyrhjulsdrivna fordon mellan de olika lägerplatserna.

Kläder och utrustning:

Ridbyxor, en varm jacka för kyliga kvällar, rid-/vandrarskor, ridhjälm (kan lånes på plats), regnkläder, badkläder, handduk, sovsäck, solkräm, toilettartiklar och ev. medicin. Bagaget packas helst i mjuka väskor med hänsyn till transporten mellan lägren. Det rekommenderas att ha en bältesväska för kameror och personliga småsaker.

Ingår inte i priset:

Flyg til Split, transfer till ranchen, alkoholhaltiga drycker, drycker och snacks mellan måltiderna

Turkod:

HR 7502


Hämta utskrivbar PDF

Resedatum

2024
Datum Pris
4. maj. -
11. maj.
8 dagar
16 560 SEK
Slutsålt
18. maj. -
25. maj.
8 dagar
16 560 SEK
Slutsålt
25. maj. -
1. jun.
8 dagar
16 560 SEK
Boka
8. jun. -
15. jun.
8 dagar
16 560 SEK
Boka
22. jun. -
29. jun.
8 dagar
16 560 SEK
Boka
6. jul. -
13. jul.
8 dagar
16 560 SEK
Slutsålt
20. jul. -
27. jul.
8 dagar
16 560 SEK
Boka
10. aug. -
17. aug.
8 dagar
16 560 SEK
Boka
24. aug. -
31. aug.
8 dagar
16 560 SEK
Boka
7. sep. -
14. sep.
8 dagar
16 560 SEK
Boka
21. sep. -
28. sep.
8 dagar
16 560 SEK
Boka
Denna hemsida använder sig utav cookies för att fungera, till användning av trafikmätning och optimering av sidans innehålla samt till att målanpassa marknadsföring. Vid att använda vår sida accepterar du användning av cookies till dessa ändamål. Se privatlivs- och Cookiepolitik
Nej tack
Acceptera cookies
Information
Funktionalitet
Statistik
Marknadsföring

Vad är cookies?

En cookie är en fil, som browsern lägger på din dator. Det gör det möjligt att känna igen din dator, och komma ihåg det val du tidigare har valt på hemsidan. En cookie kan inte sprida datorvirus eller andra skadliga program. Cookies raderas av sig självt efter några månader ( kan variera), men de förnyas efter varje besök. Cookien kan inte se, vem du är, vad du heter, vart du bor eller om datorn används utav en eller flera personer. Om du ger personliga uppgifter till en hemsida, så kan en cookie dock användas till att komma ihåg dig till nästa gång du besöker hemsidan.

Hemsida

ASPSESSIONID# - raderas när browsern stängs

Hemsidan använder denna cookie till att identifiera den besökande, på tvärs av sidor, under besöket.

CookieSafe - 6 månader

Innehåller en säker kopia av utvalda 3. parts cookies, så de inte går förlorade, om de blir raderade av browsern.

Cookie-inställningar

cookiebar - 1 månad

Används till att komma ihåg de val som tas under Cookie-inställningar, samt om villkoren har blivit accepterade.

Chatt

__zlcmid - 1 år

Används av Zopim chatten till at identifiera den besökande på tvärs av sidor under en chatt-session.

zte# - Raderas när browsern stängs

Sparar ett Zopim Live Chat ID som kommer ihåg en enhet från besök till besök och i loppet av en chatt session.

Google Analytics

_ga - 2 år

Registrerar ett unikt ID, som används till att föra statistik över hur den besökande använder hemsidan.

_gid - raderas när browsern stängs

Denna cookie används till att spåra, hur lång tid den besökande använder på hemsidan.

_gat - 1 dag

Används till att reducera mängden av förfrågningar till Google

collect - raderas när browsern stängs

Används till att skicka data till Google Analytics om den besökandes enhet och rörelse. Spårar den besökande på tvärs av enheter och marknadsföringskanaler.

Facebook Pixel

fr, tr, datr, lu, c_user, fr, xs, p, presence, act, sub, sb - op til 2 år

Facebook-cookies upprättas, när du har varit på Facebook och besöker vår hemsida. Detta gör det möjligt för Facebook att tillpassa möjliga annonser eller inlägg baserat på din browserbeteende. Alla cookies förutom datr (2 år), lu (2 år) utlöper efter sessionsavslutning. Denna cookie blir använd till att målinrikta annonser på Facebook.

Google Adwords

ads/ga-audiences - Raderas när browsern stängs

Används av Google AdWords till att visa annonser för besökande, som förmodligen vill vara intresserade, baserat på den besökandes online beteende på tvärs av hemsidor.

ads/user-lists/# - Raderas när browsern stängs

Ukendt.

Google Doubleclick

test_cookie - Raderas när browsern stängs

Används till att kontrollera om browsern understödjer cookies.

IDE - 2 år

Används till att registrera och rapportera om hemsidoanvändarens handlingar efter att ha sett eller klickat på en av annonsörens annonser. Förmålet är att mäta effekten av en annons samt att målinrikta annonser till användaren.